Leefstijl

Wat kunt u zelf doen?

voeding-hero.jpg

Wanneer wij het over leefstijl hebben, bedoelen wij zes thema's die samen de lichamelijke en geestelijke gezondheid van de mens beïnvloeden. De zes thema's zijn: voeding, beweging, verbinding, ontspanning, middelen en slaap. Vereniging Arts en Leefstijl heeft deze onderwerpen vormgegeven in het Leefstijlroer. Deze vereniging is net als Patiëntenfederatie Nederland onderdeel van de Coalitie Leefstijl in de Zorg.

Parkinson leefstijl keuzehulp

De Parkinson leefstijl keuzehulp is voor mensen met parkinson(isme). De keuzehulp biedt informatie over hoe een gezonde leefstijl kan bijdragen aan kwaliteit van leven. Ook helpt de keuzehulp om een plan op te stellen dat bij u past om uw leefstijl aan te passen, en wat u daarbij nodig heeft.

Lees meer over de parkinson leefstijl keuzehulp

Video's over leefstijl

Wat kunt u zelf doen?