Beste coördinatoren, penningmeesters en medewerkers van de Parkinson Cafés,

In deze nieuwsflits ontvangt u onder andere belangrijke informatie over de Parkinson Cafés, de nieuwe website en mailomgeving. Graag ontvangen wij van u de gevraagde gegevens.

Heeft u zelf nieuws om te delen met de andere Parkinson Cafés? Wij horen het graag, zodat we dit in een volgende nieuwsflits kunnen meenemen.

Veel leesplezier!

Halfjaarprogramma

Net als voorgaande jaren hebben de Parkinson Cafés de mogelijkheid om eenmaal per halfjaar het programma voor het aankomende halfjaar te verzenden. Leden die een e-mailadres hebben, ontvangen het programma per e-mail. Leden die geen e-mailadres hebben, ontvangen het programma desgevraagd per post.

De deadline voor het aanleveren van het tweede halfjaarprogramma van 2018 is 30 juni 2018.

De programma’s worden ongeveer een maand voor de eerste bijeenkomst van het tweede halfjaar verzonden. Programma’s die na 30 juni worden ingediend, worden mogelijk met vertraging of te laat voor aanvang van de eerste bijeenkomst, verzonden. We zullen deze programma's alsnog verzenden, maar kunnen niet garanderen dat deze voor de eerste bijeenkomst bij de leden zijn. De programma’s kunnen digitaal in een Word-bestand worden aangeleverd via info@parkinson-vereniging.nl.

Het registreren van cafébezoekers

Op 26 april jl. hebben wij een e-mail verzonden naar aanleiding van de AVG. Wij hebben echter nog niet van alle Parkinson Cafés een reactie ontvangen.

Mocht u als Parkinson Café besluiten een lijst bij te willen houden van bezoekers, zijnde niet-leden, dan horen wij dat graag uiterlijk zo spoedig mogelijk van u via info@parkinson-vereniging.nl. Wij sturen u dan het Voorwaardenbeleid, zodat u dit kunt ondertekenen en het Privacybeleid en Toestemmingsformulier op naam van uw Parkinson Café, zodat u dit de bezoekers kunt toesturen.

Stand van zaken nieuwe website en e-mailomgeving

Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan de nieuwe website voor de Parkinson Vereniging, waarop de Parkinson Cafés ook een plek krijgen. Het is een hele klus, alleen al gezien het grote aantal Parkinson Cafés dat er is! Zodra de website live gaat, laten we u dit weten.

Op de nieuwe website kunt u zelf uw programma en verslagen van bijeenkomsten plaatsen. Het is belangrijk dat u ons laat weten wie de beheerder is van uw Parkinson Café website. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar info@parkinson-vereniging.nl.

Zoals eerder gemeld, hebben we tevens een veilige e-mailomgeving ingericht voor alle Parkinson Cafés, waarmee u volgens de meest actuele veiligheidsvoorwaarden kunt mailen. Heeft u zich al gemeld voor het info-e-mailadres? Zo niet, doet dit dan alsnog door een mail te sturen naar: nynke@parkinson-vereniging.nl.

Animatie over laatste levensfase

De afgelopen twee jaar zijn in het project ParkinsonSupport, nabestaanden, mantelzorgers en mensen met de ziekte van Parkinson in de late fase geïnterviewd.

Het doel was om inzicht te krijgen in deze fase waarvoor tot op heden nog weinig aandacht is. Op basis van de verhalen van ervaringsdeskundigen is een informatieve animatiefilm gemaakt met praktische tips. Deze animatie is bij uitstek geschikt om dit thema in uw Parkinson Café te bespreken om anderen te attenderen op de workshop 'Laatste Levensfase' in de Parkinson Academie.

Bekijk nu de animatie over de laatste levensfase
Hoort zegt het voort: steun de sponsorlopers!

Over ruim een maand start de 4-daagse van Nijmegen. Dertien lopers, onder wie directeur Carla Aalderink, zijn volop in training en daarnaast druk bezig met het werven van sponsorgelden voor de Parkinson Vereniging. Vertel hierover aan de bezoekers van uw Parkinson Café!

De vierdaagselopers hebben er al heel veel trainingsuren op zitten. Om hen in de laatste weken voor de start te motiveren vinden we het leuk wanneer u een persoonlijk bericht en een donatie doet wanneer u hier eerder nog niet aan toe bent gekomen. Alvast bedankt namens de vereniging en de lopers!

Steun de sponsorlopers!

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.