Nieuwsflits juli 2018

Geachte heer Vonk,

In deze nieuwsflits leest u meer over het Parkinson Lintje, twee basisdagen en een cursus die in het najaar plaatsvinden en een herhaalde oproep voor cognitieve training, een onderzoek in UMC Maastricht+. En heeft u de vierdaagse sponsorlopers al gesteund? Het kan nog steeds!

Het bureau van de Parkinson Vereniging is ook gedurende de zomerperiode dagelijks bereikbaar tussen 8.30 uur en 17.00 uur.

Veel leesplezier en een fijne zomer!

Welke zorgverlener verdient een lintje?

Het werk dat zorgverleners verrichten om de kwaliteit van leven van mensen met parkinson te verhogen, verdient een lintje! Stichting Parkinson Nederland, de Parkinson Vereniging en ParkinsonNet slaan daarom de handen ineen en reiken dit jaar het Parkinson Lintje uit.

Lees meer over het Parkinson Lintje
Bijeenkomst voor nieuwe leden 'Wat is parkinson?'

De Parkinson Vereniging houdt ook dit jaar de basisdag 'Wat is Parkinson?' voor nieuwe leden (patiënten en eventuele partners/mantelzorgers) met maximaal 2 jaar de diagnose Parkinson. De bijeenkomst vindt plaats op zaterdag 15 september 2018, bij Van der Valk Breukelen (Stationsweg 91, 3621 LK Breukelen) van 10:30 uur tot 15:00 uur. Deze locatie is ook goed te bereiken met openbaar vervoer.

Lees meer en meld aan voor deze bijeenkomst
Basisdag ‘Wat zijn Parkinsonismen?’

Een diagnose Parkinsonismen is een ingrijpende verandering in uw leven, die veel vragen en twijfels met zich mee brengt. Het is tenslotte niet niets om telkens een beetje gezondheid te moeten inleveren.Zaterdag 29 september 2018 wordt er dieper ingegaan op al u vragen tijdens de Basisdag ‘Wat zijn Parkinsonismen?’.

Lees meer en meld aan voor 'Wat zijn parkinsonismen?'
Parkinson? Houd je aandacht erbij!

Er zijn nog enkele plaatsen vrij in de cursus 'Parkinson? Houd je aandacht erbij!', aanvang 11 september in Bunnik. Tijdens deze cursus wordt aandacht besteed aan de mentale veranderingen met name op cognitief gebied. De cursus bestaat uit negen dinsdagen, van 10.00 uur tot 12.00 uur.

Meld nu aan voor 'Parkinson? Houd je aandacht erbij!'
Steun de Vierdaagse sponsorlopers!

Na maandenlang flink getraind te hebben komt het nu echt dichtbij. Over minder dan twee weken staan de Vierdaagse Sponsorlopers aan de start van de Nijmeegse Vierdaagse. Directeur Carla Aalderink is al aan haar tweede paar wandelschoenen toe, zoveel kilometers heeft zij al in de benen zitten! U kunt haar en de andere sponsorlopers nog steeds steunen!

Steun de vierdaagselopers van de Parkinson Vereniging
Herhaalde oproep

In het Maastricht UMC+ is een behandeling ontwikkeld gebaseerd op cognitieve gedragstherapie, een vorm van psychotherapie, die specifiek bedoeld is om angstklachten bij parkinsonpatiënten te behandelen. Het doel van dit onderzoek is om te onderzoeken of deze behandeling effectief is in het verminderen van angst bij parkinsonpatiënten.

Heeft u angstklachten en bent u geïnteresseerd om aan deze studie mee te doen, of wilt u meer informatie ontvangen, dan kunt u contact opnemen met het onderzoeksteam.

Meld u aan als proefpersoon

U kunt deze nieuwsflits van de Parkinson Vereniging ook online bekijken. U kunt altijd reageren op deze nieuwsflits door een mail te sturen naar: communicatie@parkinson-vereniging.nl. Ook kunt u uw voorkeuren instellen of uitschrijven op de website.